Tuesday 21 October 2014

Музика: Лорин Хил - Отвъд рамките

Вероятно за почти всички, Лорин Хил (26 май 1975г.) е познато лице и глас. Тя е американска певица, композиторка и актриса.


Преди известно време ми попаднаха няколко нейни песни от концерта MTV Unplugged No.2 (2001), след това изгледах целия концерт и мисля, че си струва да го споделя тук.


Лорин поставя под въпрос социалните норми, традициите и начините, по които функционираме в обществото. 

Същевременно  с това в текстовете ѝ има подкана към индивидуален поглед навътре, към преодоляване и намиране на себе си.






"Get Out"

Излизам

Излизам, излизам от всички твои рамки
Излизам, не можеш да ме държиш в тези окови
Ще изляза
Татко, освободи ме от това робство
Знанието за състоянието ми
е причината, заради която трябва да се променя

Глупавото ти решение
Не е никакво разрешение
Държиш ме далеч от свободата
И продължаваш да мърсиш
Няма да поддържам лъжите ти
Няма дори да се опитвам
Ако трябва да умра, Господи,
Така да бъде
Така избирам да живея
Няма да бъда компрометиран повече
Не мога да бъда жертван повече
Нямам симпатии вече
Защото сега разбирам
Искаш единствено да ме използваш
Казваш 'любов', а злоупотребяваш с мен
Мислеше, че никога няма да ме изгубиш
Но колко бързо забравяме
Че нищо не е сигурно
Мислеше, че ще стоя и понасям
Изнудването ти е безполезно
Потискайки ме до смърт
Защото сега избирам живота,
Приемам (само)жертвата
Ако всичко трябва да си отиде
То така избирам да живея

Така избирам да живея
Без повече компромиси
Виждам отвъд преструвките ти
Заслепяващи чрез контрол върху ума,
крадат вечната ми душа
Привличащи чрез материалното,
За да ме държат като твой роб

Но аз излизам
Излизам от всички твои рамки
Излизам
Не можеш да ме задържиш в тези окови
Ще изляза
Искам да изляза от социалното робство
Знанието за състоянието ми
е причината, заради която трябва да се променя
Разбери, каквото виждаш - това ще получиш
А още нищо не си видял
Не ме интересува, ако си разстроен
Не може да ме интересува по-малко
Това не променя истината
И наранените ти чувства не са оправдание
Да ме държиш в тези рамки,
Психологически примки
Потискайки истинското изразяване
Циментирайки тази репресия
Промотирайки масова заблуда,
за да не може никой да бъде излекуван
Не уважавам системата ти
Няма да предпазвам системата ти
Когато говориш, няма да слушам
Нека бъде волята на моя Отец

И просто излез
Излез от всичките ограничения
Излез
Не можеш да ме държиш в окови
Излез
Всички тези традиции убиват свободата
Знанието за състоянието ми
е причината, заради която трябва да се променя

Приемах онова, което ми казваше
Държейки ме сред мъртвите
Единствения начин на познанието
е да вървиш, учиш и растеш
Но вярата не ти е сила
Искаш всички да повярват,
че ти си единственият авторитет
Просто следвай мнозинството
В страх да се изправиш пред истината
Тази система е посмешище
Би бил умен да спасиш душата си,
когато се изпъзнеш от този контрол над ума
Изживя времето си в жертва
На системата на мъртвите
Сигурен ли си..
Къде е страстта в този начин на живот
Сигурен ли си, че служиш на Бог
Задължен към една система
Получавайки по-малко отколкото заслужаваш
Кой измисли тези училища, питам
Кой измисли тези правила, питам
Животинско ограничение
Само за да ни държат като роби

Излез
От това социално чистилище
Просто излез
Всички тези традиции са лъжа
Излез
Суеверието убива свободата
Знаейки състоянието си
е причината, заради която трябва да умра
Излез (...)
Нека излезем
Знанието за състоянието ми
е причината, заради която трябва да умра
Излез



"Mr. Intentional"

Г-н Добронамерен


Виж, пътят към ада е осеян с добри намерения
Не разбираш ли начина, по който споменават
колко са ти помогнали, толкова си безнадежден
Моля те, не ми прави каквито и да е услуги, г-н Добронамерен

Всички техни думи са подправени до съвършенство
Пътят, по който вървят - командвайки твоята обич
Имат нужда да са нужни, заблудени от мотивите си
Една възможност за по-нататъшна ситуация
Защо са толкова важни е без обяснение
Моля те не ме покровителствай, г-н Добронамерен

Даваме тласък на егото, чрез собствената си несигурност
Съветът, който приемаме, който отчаяно търсим
Подсъзнателният опит, да задържим нашата възлюбена
Да се въвличаме в отказ, да признаваме, че сме незрели
Потвърждаваш лъжи, г-н Добронамерен
Отвори очи, г-н Добронамерен

Заседнал в система, която иска да изпие кръвта ти
Държан като емоционален заложник, на това какво казват всички
Броиш парите, които им даваш само защото
Експлоатират невежеството, в името на любовта

Спри преди да си паднал, просто защото досега си бил така
Моля те не ме оправдавяй, г-н Добронамерен
Едноизмерен, г-н Добронамерен
О, не ми прави никакви услуги

Събуди се, досега си спал
Вземи леглото си и върви
Спри да обвиняваш другите
Не е чужда вината
Приеми истината за себе си
Знаеш, че светът ще продължи и без теб
Всичките ти скъпи, изобретения-недоразумения
Прикриват твоите намерения
Не боготвори наранените ми чувства, г-н Добронамерен

Виж, знам, че не можеш да ми помогнеш, г-н Добронамерен
Единствената помощ, която ми е нужна за да живея е непрофесионална
Единственото богатство, което имам да дам е нематериално
И ако имаш нужда от повече, не съм на разположение
Нямам нужда от твоята симпатия, г-н Добронамерен
Толкова едноизмерен, г-н Промоционален, г-н Емоционален, г-н Добронамерен

No comments:

Post a Comment